Hararet Nedir? Nasıl müdahale edilir (dizel ve benzinli araçlarda)



















Sıcaklık, istenen seviyeyi aşan bir araçtaki sıcaklık olarak ifade edilen bir arıza tipidir. Fanın aracın motorunu soğutmaması, motorun fanının görevi yerine getirmemesi, pompa döngüsünden pompanın yanmasına veya su kaybının başlangıcına kadar giden su pompası döngüsü, radyatör hortumlarından birini delmek için su kaybı, radyatör kapağı aksi takdirde, alternatör kayışı aracın aşırı ısınmasına neden olur.

Aracın motor sıcaklığı beklenen seviyenin üzerine çıktığında, belirli bir sıcaklık seviyesinden sonra, aracın motor bölmesinden ve su deposundan buhar çıkar. Bu buhar, aracınızın aşırı ısındığını gösterir. Bu gibi durumlarda ortaya çıkması gereken ilk şey, aracı en kısa zamanda durdurmak ve uygun bir yerde durmaktır.

Arabanın aşırı ısınıp ısınmadığını bilmek önemlidir.

Arabanız aşırı ısındığında, yapmanız gereken ilk şey arabanızı en kısa mesafede durdurmak ve motorunuzun soğumasını beklemektir. Uygulaması açısından en yaygın olanı, ancak bu yanlış; Radyatör kapağı hemen açılır. Radyatör kısmı, ısı ve basıncın en çok hissedildiği kısımdır. Bu bölümün derhal açılması, insanlarda geri dönüşümsüz hasara neden olabilir. Bu hareket kesinlikle doğru hareket değil.

Araba motorunu soğutup radyatörü indirdikten sonra; radyatör kapağının açılması ve içindeki su seviyesinin kontrol edilmesi tavsiye edilir.

Aracınızın motorunda klima sistemi nedeniyle aşırı ısınmış su olabilir. Bu, elbette, olasılıklardan sadece biridir. Bu ısınmaya neden olursa, radyatöre su eklemek bu sorunu ortadan kaldıracaktır.

Radyatördeki su sıkıntısı olmadığında ısınma nedeni başka bir problemdir; Bu sorunun çözülmesi daha uzun sürebilir. Motor tüplerinden birine su kaçarsa veya bir radyatör kırılırsa; Bu sorun yalnızca yetkili servisler tarafından çözülebilir. Bu olduğunda, aracı mümkün olduğunca hareket ettirmeyin ve arızanın daha büyük bir boyuta ulaşmasını önlemek için traktörü arayın ve contalar zarar görebilir.

Aşırı ısınma sorununa bir çözüm bulamazsanız; Motorun çalışmaya devam etmesinin motorunuza daha fazla zarar vereceğini unutmayın. Parçalar ve motor parçaları metal malzemeden yapılmıştır. Bu nedenle, yüksek sıcaklıkların elde edilmesi genişlemeye neden olur. Ani soğutma, bu genişletilmiş parçaların deformasyonuna ve aşınmasına neden olur. Bu gibi durumlar, silindir kapağı contasının tutuşmasına neden olabilir. Böylece, silindir ve piston arasındaki denge bozulur. Pistondaki alüminyum silindire yapışır ve motor bloke edilir.

Böylece, basit bir aşırı ısınma, tüm motorun bakımına yol açabilir. Sorunun bakımla ilgili olması ve durumun doğrudan motorla ilgili olması nedeniyle hem zaman alıcı hem de pahalı olacaktır.
Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit