KAMBER (CAMBER) AYARI NEDİR NASIL YAPILIR?

KAMBER (CAMBER) AYARI NEDİR NASIL YAPILIR?
Kamber aracın lastik tabanının yer ile yaptıgı açıdır.
Kamber ayarı nasıl yapılır hemen açıklayım amortisörün tekerlek ile bağlantılı olduğu civatalar gevşeltilip lastike tam 0  derece değilse açı verilmeye çalışılır en sağlıklısı budur lastigin ömrü uzar eger tam 0 derece lastik kenarlardan bitmeye başlar 3 ayda lastik değiştirirsiniz sanırsam hondalarda (tam olarak bilmiyorum) kamber ayarı civataları yok,bundan doyalı ayarlı amortisör takılıp lastikle istenilen şekilde oynanabilir.

Kamber ayarını siz de yapabilirsiniz (biliyorsanız), rot balansçı da yapabilir, bilen herhangi bir usta da. Kamber açısı normalde araçlarda pozitiftir. Fakat resimde verdiğiniz örnekte kamber açısı negatif yapılmış. Bunun için bir parça ilave edilebilir, ya da bir parça çıkarılabilir ve ya değiştirilebilir. Marka, model ve model yılına göre değişebilir 


Kamber açısı resimdeki gibi negatif yapıldığında ; 

- Fren performansı düşer, fren mesafesi artar, 
- Çeki performansı düşer, 
- Virajlarda viraj dışı tekerleği yatmanın etkisiyle yere daha dik basacağı için tutunma artar, virajda savrulma riski azalır. 
- Çeki performansı düştüğü için çok büyük ihtimalle 0-100 performansı düşer. 
- Maksimum hız için birşey söylenemez.

Bunun dışında kamber açısı negatif olarak ayarlanacaksa sağ ve sol tekerlekteki değerler aynı olmalıdır. Bilgisayarlı rot balansta ayarlanmalıdır. 

Eğer sağ ve sol tekerlekler arasında açı farkı olursa frenleme esnasında ya da virajda araç spin atma eğilimi gösterir.
Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit