Önden çekişli ve arkadan itişli araçlar arasındaki fark nedir.

Önden Çekiş ve Arkadan İtiş. 


     Otomobillerin imal edildikleri günden bu yana bir kavgadır ki devam eder durur. Arkadan itişçiler yemin eder başka otomobile binmez, önden çekişçiler ise kendi görüşlerini savunur. Nedir peki fark? Bizi arkadan itişli (BMW)  ve önden çekişli (AUDI) olarak ikiye ayıran nedir? Arkadan itişli araçlarda tüm güç arka tekerlere iletilir, ön tekerler sadece yönlendirmede kullanılır. Bunun daha iyi bir traksiyon (yol tutuşu) sağladığı iddia edilse de bu eskide kaldı ancak yüksek performanslı spor otomobillerde arkadan itişin aracın şeklinden ötürü arka tekerlerin yere basmasını sağlayan yapısı sayesinde doğru bir yaklaşım. Arkası çalışır, önü yönlendirir. Ayrıca bu yapı tarzı otomobil ve motorun şekli için de kolaydır, çünkü motor-şanzıman-şaft-diferansiyel bir bütündür, aracın gastrointestinal sistemi gibi. 


    İlk önden çekişli araçlar Fransızlar tarafından ABD'de yapıldı. Önden çekişte şaft ve diferansiyol yok, şanzımanın içerisinde ayna-mahruti dişlisi saklı, şanzıman çıkışı da hemen ön tekerlere tahrik milleri ile iletiliyor. Yani "herşey" önde. Arkaya giden hiçbirşey yok. Daha basit, daha masrafsız ve daha kompakt bir yapı var. 

    Ucuz maliyet ve hızlı otomobil tüketimi için önden çekiş sistemi iyi bir çözüm. D sınıfı araçlar da artık ve uzun bir süredir önden çekiş sistemli üretiliyor
Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit