Önden çekişli ve arkadan itişli araçlar arasındaki fark nedir.
Önden Çekiş ve Arkadan İtiş.
Otomobillerin imal edildikleri günden bu
yana bir kavgadır ki devam eder durur. Arkadan itişçiler yemin eder başka otomobile
binmez, önden çekişçiler ise kendi görüşlerini savunur. Nedir peki fark? Bizi arkadan
itişli (BMW) ve önden çekişli (AUDI) olarak ikiye ayıran nedir? Arkadan itişli
araçlarda tüm güç arka tekerlere iletilir, ön tekerler sadece yönlendirmede
kullanılır. Bunun daha iyi bir traksiyon (yol tutuşu) sağladığı iddia edilse de
bu eskide kaldı ancak yüksek performanslı spor otomobillerde arkadan itişin aracın
şeklinden ötürü arka tekerlerin yere basmasını sağlayan yapısı sayesinde doğru
bir yaklaşım. Arkası çalışır, önü yönlendirir. Ayrıca bu yapı tarzı otomobil ve
motorun şekli için de kolaydır, çünkü motor-şanzıman-şaft-diferansiyel bir
bütündür, aracın gastrointestinal sistemi gibi.
İlk önden
çekişli araçlar Fransızlar tarafından ABD'de yapıldı. Önden çekişte
şaft ve diferansiyol yok, şanzımanın içerisinde ayna-mahruti dişlisi saklı,
şanzıman çıkışı da hemen ön tekerlere tahrik milleri ile iletiliyor. Yani
"herşey" önde. Arkaya giden hiçbirşey yok. Daha basit, daha masrafsız
ve daha kompakt bir yapı var.
Ucuz maliyet ve hızlı otomobil tüketimi için
önden çekiş sistemi iyi bir çözüm. D sınıfı araçlar da artık ve uzun bir
süredir önden çekiş sistemli üretiliyor