Krank Mili Nedir?

Krank mili, hepsi 5-10 cm U şeklinde çıkıntılara sahip, pistonlu, sağlam bir demir çubuktur Pistonlar, yatay bir krank milinin U şeklindeki piston parçalarına dikey olarak bağlanmıştır. Pistonların eğim açıları 90 derece olmalıdır.

Krank mili nasıl çalışır? Bu nedir

Pistonlar, döndükçe krank milinin etrafındaki bir daire içinde döner ve çıkıntıları U şeklindedir. Başka bir deyişle, krank mili, pistonların doğrusal hareketini dairesel harekete dönüştürür. Bu, arabanın tüm tekerlekleri için güç merkezi yapar. Bu nedenle, krank mili motor parçaları arasında son derece önemli bir işlev görür.

Krank mili ayrıca volanın rölanti motorunun hareketliliğini korumasına izin verir. Volan mekanizması, disk şeklindeki bir parçadan oluşur. Bu, motor rölantide çalışırken bile motorun çalışmaya devam etmesini sağlar, d. H. Pistonlar çalışmıyorsa. Başka bir deyişle, volan mekanizması sayesinde araba durmuyor.

Krank milinin bir arızası, genellikle krank milinin bir arızasıdır. Krank mili birçok sebepten dolayı kırılabilir. Motorun en önemli parçalarından biri olan krank mili iyi dengelenmelidir. Bir diğer önemli nokta, krank milinin doğru şekilde yağlanmasıdır. Sürtünme ve aşınmayı önlemek için yağ kullanılmalıdır.
Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit