ARABADA TORK VE HP ARTTIRMA İÇİN NELER YAPILIR ?

ARABADA TORK VE HP ARTTIRMA İÇİN NELER YAPILIR ?
Beygirgücü para gibidir. Asla çok fazlasına sahip olamazsınız fakat eğer düzgünce kullanmazsanız başınız belada demektir. Arkadaşınıza bir yarış sırasında tozunuzu yutturmak ya da basitçe sürüş sırasında size güven verecek ekstra güç peşinde olun fazladan kas gücü motora her zaman eklenebilir hp arttırmak için bi kaç yol göstereceğim


  •  SOĞUK HAVA SUBABI:

Motor gücünü yükseltmek için kullanılan en yaygın sistem olan soğuk hava subapları, motora monte edildiğinde giriş borusu motorun tepesinden başlar ve motorun alt bölümüne uzanır. Bu borunun altına eklenen konik hava filtresi ile de havadan daha serin havayı motorun içine verir. Soğuk hava, motorun içindeki oksijeni sıcak havadan daha fazla yoğunluk yapar, bu da benzinle karışınca motorun daha hızlı çalışmasını sağlar.







  • PERFORMANS LASTİKLERİ



Desenleri ve yanak ölçüleri değişen performans lastikleri, fren mesafesi, yol tutuş ve sürtünmeyi azaltma gibi özellikleri sebebiyle hem performansa hem de yakıt tüketimine katkı sağlar.
















  • NİTRO OKSİT SİSTEMİ


Nitro oksit sistem temel olarak motorun içine nitroksinin enjekte edilmesinden ibarettir. Her ne zaman nitroksine ihtiyaç duyarsa bir tuşa basarak nitroksinin motora karışmasını sağlar. Herhangi bir yakı kaynağı gibi nitroksin sisteminin de bakımı düzenli olarak yapılmalıdır. Nitroksin sisteme girdiğinde sıcaklığı yükseltip daha fazla atmosferik hava ve yakıtın motora girmesini Ortamdaki oksijen de daha fazla benzin ve havanın yanmasını sağlar.
Nitro oksit sistemler (ya da daha iyi bilinen adıyla NOS) her enjeksiyonda 50 ila 500 beygir gücü bir artış sağlar. Bu patlama tarzı artışlar kalıcı olmayıp kimyasal tükenene kadar devam eder. Fiyat aralığı da 600–1500$ aralığındadır.

  • ECU(BİLGİSAYAR ÇİPİ)



Bu çip ayrıca Motor kontrol çipi (ECU) olarak da bilinir. İşlevi benzin dağıtımı, enjeksiyon zamanlaması gibi motorla ilgili çeşitli görevler yerine getirmektir. ECU’ların birçoğu Hypetech ve APEXi gibi masrafları maksimize eden sistemlerin aksine benzin tasarrufu yapmak üzere dizayn edilmiştir. Fiyatların farklılığına rağmen bir bilgisayar çipini motora modifiye ettirmenin fiyatı 200 ile 500$ arasındadır. 20 veya daha fazla bir beygir gücü kazanmayı da bekleyebilirsiniz.







Paylaş Facebook +Google Twitter Digg Reddit